Vem är jag?

Min kära vän Bella frågade mig precis; vem är du?. Det fick mig att fundera lite, för en gångs skull (a', vem är egentligen denna enormt fotbolls intresserade tjejen?
För några år sedan hade jag ingen aning om vem jag var, inte vem jag ville vara och inte heller vad jag ville bli. Att svarar på hennes fråga var inte svårt, för jag vet vem jag är nu. Då visste jag det inte, men nu har jag både blivit äldre, klokare och definitivt mer "jag". Jag är den jag vill vara nu, eller i alla fall just nu, i detta tillfället.
Men frågan är fortfarande, vem är jag?.
Det jag har skrivit nu är bara massa babbel om att jag är den jag vill vara och att jag är stolt över den jag har blivit, inget direkt svar på frågan.

Men jag är en av de få(?) ungdomar som lever för nuet. För mig är min framtid inte viktigt, den kommer alldeles för fort redan, så varför tänka på den, då kommer den fortare? När farmor gick bort så slog det "en skruv" i min hjärna. Jag bestämde mig för att förändra mig till det bättre, och bli den jag ville vara. Nu är jag hon jag vill vara. Hon som lever för nuet och är lycklig. Hon som framtiden inte spelar någon roll för. För vad spelar det egentligen för roll? Man kan inte bestämma sin framtid, så att ens försöka är ett misslyckande. Den kommer med massa överraskningar och jag vill inte försöka lista ut dem, det kommer med tiden. Så om man kortfattar detta så kan man säga att jag är en positiv livsnjutare som lever för stunden och är förbannat lycklig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0